Kimcsi palacsinta recept

2018.07.25

Egyszerűen elkészíthető, koreai hami-nyami étel. Aki szereti a kimcsit - ahogy én - annak ezt muszáj kipróbálnia!

Bögrés süti létezik... hát most már bögrés kimcsi palacsinta is! XD

Sanszos, hogy azért vagyok olykor olyan kreatív a konyhában, mert megpróbálok abból főzni, ami otthon éppen van. Én nagyon ritkán vásárolok úgy be, hogy egy konkrét ételhez.. inkább érzésből vásárolok, utána pedig előveszem a kreativitásom és összeállítok belőle valamit. 


Néhány napja mikor szemrevételeztem, hogy mi van otthon csak azt tudtam, hogy valami kimcsis ételt akarok enni. Így esett végül a választás, a kimcsi palacsintára. 

Korábban a férjem már készített nekem kimcsi palacsintát. A koreai boltban lehet venni olyan palacsinta alapot, amihez gyakorlatilag csak vizet kell adni és kimcsit ahhoz, hogy elkészítsük. Persze mindig lehet cifrázni - tenger herkentyűket, vagy friss zöldségekkel még felturbózni. 

Nekem most nem állt rendelkezésemre ilyen extra hozzávaló, de nem is vágytam rá. Én az alap kimcsi palacsinta receptet akartam elkészíteni, úgy, hogy az bárki számára kivitelezhető legyen. Sőt még a mennyiségeket is megpróbáltam bögrékben kifejezni - ahol csak tudtam - szintén az egyszerűsítés kedvéért. Ráadásul még ilyen koreai palacsinta por alapot se kell venni hozzá - ez úgyis csak a kényelmet szolgálja, nem a kreativitást fejleszti. 

Szóval jöjjön akkor az alap "bögrés" kimcsi palacsinta recept ala Orsi, egy picike csavarral :-)

Hozzávalók:

  • kimcsi (kb. fél bögre)
  • liszt (kb. negyed bögre)
  • vöröshagyma (2 evőkanál)
  • víz (kb. negyed bögre)
  • só (kb fél teáskanál, de egyébként ízlés szerint)
  • cukor (csak egy pici)
  • újhagyma (opcionális)
  • kevés olaj a sütéshez és egy kis ügyesség :-)

Elkészítés:

1. A kimcsit készen tudjuk megvásárolni a koreai boltban, hogyha magunk nem tudunk, vagy nincs időnk készíteni. Mi is ez utóbbit választjuk manapság időhiány miatt, de ha ismét kimcsi készítésre adjuk a fejünket, akkor majd beszámolok róla.

Vágjuk a kimcsit minél kisebb, falatnyi darabokra. Locsoljunk rá kb 3 evőkanállal a levéből is.

2. Készítsünk ki minden további hozzávalót. 


A vöröshagymát aprítsuk olyan kicsire, amennyire csak tudjuk. Ebből 2 evőkanál mennyiség elegendő. 

Ha használunk újhagymát, akkor azt is vágjuk fel.

A mennyiségeknél körülbelülit írtam, mivel én úgy tapasztaltam hogy 1 bögre kimcsi például kicsit sok -  a képen így láthatjátok. Ha legközelebb készítem, biztosan kevesebbet használok majd belőle, ezért nektek csak fél bögrét írtam. 

3. Ha mindent kikészítettél, akkor vegyél elő egy öblösebb tálat, amibe az összes hozzávalót beleöntve össze tudod keverni. 

Így kapjuk meg a palacsinta tésztát:

Nyugi, nem gond ha nem pont annyit használsz amit írtam a hozzávalókból. A lényeg hogy egy olyan masszát kapj, ami nem túl folyékony, de azért jól formázható, egyben marad a serpenyőben. 

Tipp: Aki szereti az extrán csípőset (tudjátok, az olyat ami kétszer csíp XD) , az turbózhatja egy kis szárított chili paprika őrleménnyel.

4. Melegíts kevés olajat a serpenyőben, majd borítsd a tésztát a serpenyőbe és egy spatulával, vagy lapos fejű fakanállal egyengesd szét, hogy egyforma vastagságú legyen és szép, kör alakja legyen. 

5. Most várunk. ^^

Addig, amíg a tésztát minden akadály nélkül, szépen tudjuk csúsztatni a serpenyőben jobbra-balra. Ha alá tudsz kukucskálni, akkor nézd meg, hogy szépen megsült e az alja? Itt-ott lehet barnás, az nem baj, csak annak a jele, hogy ropogósra sült a külseje.

6. Fordítsd meg!

Ezt lehet a spatulával - nem ajánlom, mert elég könnyen törik, hajlik, hiába hogy az egyik oldala megsült. Csak azoknak ajánlom, hogy spatulával fordítsanak, akik nagyon biztosak a dolgukba. 
A többiek pedig próbálják meg dobni XD.

Igen, ez nem vicc. 
A legjobb eredményt dobással lehet elérni, persze nem árt egy kis gyakorlat ehhez sem!

Ugyanis a koreai ételek vonzósága egyrészt a gyönyörű kinézetben rejlik. Az, hogy szépen vannak tálalva, egy nagyon fontos szempont.

7. Süssük a másik oldalát is addig, míg kissé ropogós nem lesz. Ezután már csak tányérra helyezzük. 

Fel lehet vágni kis falatkákra. Lehet díszíteni. Én amit ajánlok hozzá, hogy mártogatós szósszal tálaljuk. 

A szósz:
- szójaszósz
- ecet (pld. almaecet)
- cukor

Az arány: szójaszószból kb dupla annyi, mint ecetből, cukor pedig ízlés szerint :-)

Remélem, hogy segítségetekre válik a fenti leírás. Ha sikerült elkészítenetek, és elégedettek vagytok a végeredménnyel, feltétlen osszátok meg Velem is! :-)

Üdv:

Mrs Kim alias Orsi

Kérdésed lenne? Vagy csak üzennél Nekem? Mindig szívesen olvasom a véleményeket, ezért ha szeretnél, itt tudsz írni nekem:


© Mrs Kim Beauty Blog 2019 Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el