Krisztina kérdésére válaszolok :-)

2018.07.29

Krisztina küldte nekem az alábbi üzenetet. Gondoltam megosztom veletek is, hátha másoknak is segítség lehet. :-)

Krisztina üzenete:

"Kedves Orsi! 

Amikor csak kapható kínai kel én rendszeresen készítek kimcsit, egyrészt mert imádom, jót tesz az egészségnek, az emésztésnek. Mivel vega vagyok a magyar konyha remekei nem igazán segítenek a változatos étrend elérésében, így Korea ételeit vettem célba. Az uborka salátád fantasztikus, rendszeresen készítem. Sajnos mivel vidéki vagyok nálunk nincs koreai bolt, így csak Bp.-n tudom beszerezni amire szükségem van. Nyáron vajon miért nincs kínai kel az üzletekben? Rájöttem, hogy többféle rizsliszt létezik :-)

Üdvözlettel. Krisztina"

válasz:


Kedves Krisztina!


Először is nagyon köszönöm, hogy olvasod a blogot, és hogy megosztottad velem a véleményed. :-)


Azt gondolom, hogy a kimcsi minden ember kedvencévé válik, aki szereti a kissé csípős ízeket. Nagyon jó étvágygerjesztő - éppen ezért eszik a koreaiak is minden étel mellé. Én sem tudok vele leállni XD


Nagyon örülök, hogy az uborka saláta nálad is sikert aratott. :-) Az én egyik személyes kedvencem is, mert gyorsan, egyszerűen elkészíthető, és nagyon frissítő. Ráadásul a kimcsit is helyettesíti, ha azt éppen nincs lehetőségünk készíteni. 


Igen, tudom hogy a hozzávalókat csak korlátozottan tudjuk itt beszerezni, ezért javaslom, hogy előre megírt listával készülj, és vegyél mindenből eleget. A legtöbb hozzávaló hónapokig eláll (pl szójaszósz, paprika krém, paprika őrlemény, szezámolaj stb.) a zöldségekhez meg már vidéken is hozzájutsz, abból úgyis a friss a legjobb. :-)


Én is tapasztaltam, hogy a kínai kel elég ritkán kapható nálunk. Például a sarki kisboltba még sosem láttam... vagy talán egyszer. A nagyobb bevásárlóközpontokban nagyobb eséllyel találsz. Elvileg a termesztéséhez az őszi időszak kedvez a legjobban, valószínűsítem, hogy ezért látjuk kevesebbszer nyáron. Továbbá a "tipikus" magyar ételeknek sem hozzávalója kínai kel - mivel ez a zöldség Kelet-Ázsiában honos - tehát - gondolom én - ebből kifolyólag nem is annyira keresett. Erre az esetre megoldás lehet, ha készen vásároljuk a kimcsit - feltéve ha annak szeretnénk elkészíteni a kínai kel :P 

 Az én gyerekkoromban az anyukám SOHA nem készített kínai kelből ételt, ezért akkor ettem életemben először, amikor a férjem elém rakta. XD Viszont én magam is nagy rajongója vagyok a kínai kelnek, mivel a többi káposztafélével szemben, ez nem puffaszt, ráadásul nagyon sok C-vitamin van benne, no meg persze folsav, 

A jövőben megpróbálok mégtöbb receptet megtanulni, amihez a kínai kel is pompásan beilleszthető!


Várlak vissza a blogra legközelebb is!


Üdvözlettel:

Mrs Kim alias Orsi


Neked is lenne kérdésed? Vagy csak üzennél nekem? Itt megteheted:

© Mrs Kim Beauty Blog 2019 Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el